החלום של צבאות המערב: קליע חדש שטרם נראה כמותו • צפו

אהרון גולד No Comments on החלום של צבאות המערב: קליע חדש שטרם נראה כמותו • צפו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות המחקר של הפנטגון פיתחה יחד עם לוקהיד מרטין קליע נשק בשם "אקסאקטו", שאמור להתביית על המטרה ולכוון את עצמו אליה לאחר שנורה בסיוע חיישנים אופטיים. מדובר בפתרון משמעותי עבור צבאות המערב, שמחפשים כבר זמן רב את הפטנט שיאפשר להם פגיעות מדויקות במחבלים המתחבאים בלב אוכלוסיה אזרחית. גם בישראל לא מפגרים בהרבה אחרי ארה"ב בנושא.

הצלף יורה בכוונה את כדור הרובה רחוק מהמטרה, במהירות של מאות קילומטרים בשעה. הכדור מתקן את המסלול שלו, ופוגע ישירות במטרה. קליע חכם שמנחה את עצמו מהרובה אל המטרה? זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל אצל האמריקנים מנסים שזו תהיה גם המציאות. לאחרונה אף בוצע ניסוי ע"י  הפנטגון.

בסוכנות המחקר של הפנטגון, משרד ההגנה האמריקני, דארפא, שפיתחה אותו יחד עם לוקהיד מרטין, קוראת לו "אקסאקטו", ראשי תיבות של חימוש מונחה מדויק מאוד. איך זה עובד? בראש הכדור יש חיישנים אופטיים. שמשדרים לכדור כיצד לנווט את דרכו אל המטרה שהוגדרה לו.

בצבא האמריקאי וביתר צבאות המערב, ומיוחד בצה"ל, שוברים כל הזמן את הראש איך לייצר אש מדויקת יותר, כדי לפגוע רק במי שצריך. האתגר קיים תמיד, בין אם מדובר בפעיל דעאש בסוריה, טרוריסט מהחיזבאללה בלבנון או אחד מפעילי החמאס בעזה, שבלחימתם תמיד מסתתרים ופועלים בתוככי אוכלוסייה אזרחית.

עד עכשיו ראינו כבר חימוש מונחה מדויק של פצצות מטוסים, ושל טילים מונחים, ומרגמות. כעת הדבר הבא: קליע רובה חכם בשיטת שגר ושכח. את האמריקנים זה מאוד מעניין בכל מה שנוגע לשימוש שלהם בצלפים בעירק ובאפגניסטן שמתמודדים גם עם תנאי מזג אוויר קשים כמו רוחות חזקות. לפגוע בכדור הראשון. ולא לפגוע במי שלא צריך.

על פי פרסום בערוץ 10, גם מערכת הביטחון הישראלית חושבת בכיוון. וניתן להבין, שהיא לא מפגרת הרבה אחרי האמריקאים.



0 תגובות